مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده های خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( با گزارش عدم سازش مقامات انتظامی )

۱ – اصل یا تصویر برابر اصل شده گزارش مقامات انتظامی ( کروکی غیر سازش )

۲- اصل و تصویر بیمه نامه زیاندیده و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه

۳- اصل برگ اعلام خسارت ( بیمه نامه )

۴- اصل و تصویر گواهینامه زیاندیده یا تصویر گواهینامه مقصر حادثه

۵- اصل و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه زیاندیده و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر

۶- اصل و تصویر کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر

۷- اوراق بازجویی مقصر و زیاندیده

۸- گزارش مقامات انتظامی در مراحل مختلف

۹ – نظرایه کارشناس رسمی دادگستری

۱۰ – رای صادره و یا صورتجلسه سازش

۱۱ – حضور مقصر حادثه به همراه وسیله نقلیه حسب مورد

۱۲- ارائه فاکتور رسمی لوازم / داغی قطعات


مراحل دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث :

۱ – مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده

۲- مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت

۳- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :

۳-۱- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت

۳-۲- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده

۴ – دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز

۵ – مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت