انواع بیمه های منازل مسکونی و آپارتمانها

بیمه نامه آتش سوزی واحدهای مسکونی


هرگاه مورد بیمه واحد مسکونی باشد بیمه نامه آتش سوزی واحدهای مسکونی مورد نظر قرار می گیرد.استفاده همه ما از منزل مسکونی به یک صورت انجام می شود و لذا تمایز این بیمه نامه از سایر بیمه های آتش سوزی بواسطه همین یکنواخت بودن در بهره برداری از موضوع بیمه می باشد. پس بیمه آتش سوزی واحدهای مسکونی خطراتی را که برای منزل مسکونی احتمال وقوع آن می باشد تحت پوشش قرار می دهد.
هر یک از خطرات آتش سوزی ، انفجار ، صاعقه ، سیل ، زلزله ، سرقت و ... می تواند در یک بیمه نامه آتش سوزی ارائه شود که همانگونه که قبلاً ذکر شد خطرات آتش سوزی ، انفجار و صاعقه خطرات اصلی و سایر خطرات بعنوان پوشش اضافی یا خطرات تبعی بسته به نوع بیمه با عناوین و ویژگی های متفاوتی به بیمه گذاران ارائه خواهد گردید و بیمه گذار هنگام خریدن بیمه نامه آتش سوزی در صورت تمایل می تواند از پوششهای اضافی نیز بهره مند گردد.

واحدهای مسکونی را می توان هم به صورت انفرادی و هم گروهی بیمه نمود که بیمه گذاران در صورت خرید بیمه گروهی بیش از 15 واحد از تخفیف بیمه گروهی نیز بهره مند خواهند شد.

طرحهای متنوع در بیمه منازل مسکونی :

شرکت سهامی بیمه ایران طرحهای مختلف بیمه ای را جهت سهولت هرچه بیشتر در ارئه بیمه نامه های منازل مسکونی ارائه داده است که از جمله بیمه نامه هایی که جهت منازل مسکونی انجام میپذیرد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:


  • در این بیمه بنا به درخواست بیمه گزار واحد مسکونی، علاوه بر خطرهای حریق، انفجار و صاعقه، در برابر کلیه خطرهای اضافی که به آن اشاره شد با سرمایه دلخواه و به قیمت روز تحت پوشش قرار می گیرد و حق سالانه آن با توجه به ارزش ساختمان و اثاث منزل و خطرهای بیمه شده محاسبه خواهد شد.
  • طرح جامع خانه و خانواده
    طرح جامع خانه و خانواده از طرح های همگانی بیمه ایران است که به بعنوان یک پوشش جامع، کلیه مخاطرات ممکن در فضای مسکونی را تحت پوشش قرار می گیرد.
  • مسکونی با طرح همگانی
    در این زیررشته، خطرهای ناشی از آتش سوزی، انفجار، صاعقه و سیل تحت پوشش قرار گرفته و حق بیمه سالانه آن با توجه به ارزش واحد مسکونی بدست می آید.
  • مسکونی با طرح زلزله
    زیررشته مسکونی با طرح زلزله از جمله طرح های ابتکاری و فراگیر بیمه ایران می باشد که با توجه به زلزله خیز بودن مناطق مختلف کشور، با استقبال خوبی مواجه شده است. در این طرح، مشتری با پرداخت حق بیمه از پیش تعریف شده ای، منزل و اثاث خود را در مقابل خطرات آتش سوزی، انفجار، صاعقه، سیل و زلزله بیمه می نماید.
  • طرح مهر
    طرح مهر که بیمه های متنوع آتش سوزی، مسئولیت و حوادث خانه و خانواده را تحت پوشش قرار می دهد، برای اولین بار از 20 مهرماه سال 82 در بیمه ایران طراحی گردید. در این طرح، بیمه گر بیمه گزار را در مقابل خطراتی چون آصا (آتش سوزی، صاعقه و انفجار)، شخص ثالث و همسایگان، غرامت فوت و هزینه های پزشکی بیمه می نماید.