بیمه مسئولیت مدنی عمومی

 بیمه مسئولیت مدنی عمومی

در این بیمه نامه ها مسئولیت مدنی بیمه گذار در قبال اشخاص ثالث ( جانی و مالی ) تا سقف تعهدات بیمه نامه تحت پوشش بیمه قرار داده میشود.

برخی از انواع بیمه های مسئولیت مدنی عمومی عبارتند از:
بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی
بیمه مسئولیت مدنی ناشی از آتش سوزی، انفجار و ترکیدگی لوله آب
بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات طرحهای فاضلاب
بیمه مسئولیت مدنی مؤسسات انتقال نیرو (آب،برق،گازو فاضلاب و ...)  
بیمه مسئولیت مدنی پیمانکاران
بیمه مسئولیت مدنی جامع ( (CGL
بیمه مسئولیت مدنی ناشی از نصب، سرویس و نگهداری آسانسورها
بیمه مسئولیت مدنی تولید کنندگان و فروشندگان کالا


1-  بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی : مالک یا پیمانکار ساختمان ممکن است در مراحل اجرای عملیات تخریب ،‌خاکبرداری ،‌ گودبرداری و احداث ساختمان ، موجب خسارت جانی و مالی اشخاص ثالث ( ساختمان های مجاور و اموال و افراد داخل آنها ، عابرین و خودروها و سرنشینان آن که در محل تردد می نماید و نیز اشجار و ابنیه و تأسیسات شهری زیر و روی زمین ) شوند. در این بیمه نامه، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که اجرای هربخش یا بخشهایی از عملیات مربوط به انجام کار موضوع بیمه را درمحل مورد بیمه عهده دار باشند بیمه گذار تلقی می شوندو مسئولیت آنان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. قبل از صدور بیمه نامه بایستی محل مورد بیمه توسط کارشناس بیمه گر بازدید شود .

2- بیمه مسئولیت مدنی ناشی از آتش سوزی :وقوع حوادثی چون آتش سوزی، انفجار و ترکیدگی لوله آب و فاضلاب در اماکن مسکونی،اداری،تجاری و صنعتی علاوه بر خسارات مالی و جانی به اماکن مذکور و ساکنین آنها، ممکن است با گسترش حادثه خسارات مالی و جانی به اشخاص ثالث (همسایگان و رهگذران) وارد نماید. این بیمه نامه مسئولیت بیمه گذار را در برابر خطرات آتش سوزی ، انفجار و ترکیدگی لوله آب که ممکن است در محل مورد بیمه وقوع  و موجب خسارت جانی و مالی  به اشخاص ثالث گردد، تحت پوشش قرار می دهد .

3- بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات طرحهای فاضلاب : اجرای طرحهای آب و فاضلاب ممکن است خساراتی به ابنیه ،تأسیسات شهری،خودروهای عبوری و عابرین وارد نماید. این بیمه خسارات جانی و مالی وارد به اشخاص ثالث را تا سقف مبلغ بیمه نامه جبران می نماید.

4- بیمه مسئولیت مدنی مؤسسات انتقال نیرو (آب،برق،گازو فاضلاب و ...): مؤسسات انتقال نیرو در بهره برداری از تاسیسات و ارائه خدمات ممکن است بر اثر قطع برق یا پاره شدن خطوط انتقال برق یا سقوط دکلهای برق و یا  نشتی یا شکستن لوله های آب،فاضلاب و گاز موجب خسارت به اموال و حتی صدمات بدنی به مشترکین و اشخاص ثالث گردند  این بیمه خسارات مذکور را تا سقف مبلغ بیمه نامه جبران می نماید.
 
5- بیمه مسئولیت مدنی پیمانکاران: این بینه نامه مسئولیت مدنی پیمانکاران را که ناشی از اجرای قرارداد پیمان باشد را جبران می نماید.

6- بیمه مسئولیت مدنی ناشی از نصب، سرویس و نگهداری آسانسورها: استفاده از دستگاهها و ابزار صنعتی در کار و زندگی روزمره گرچه موجب آسایش و سرعت امور میگردد اما مخاطراتی نیز در بر دارد که گاه جبران آثاراین مخاطرات غیر ممکن می نماید. سقوط و یا خرابی و باز نشدن در آسانسور ممکن است موجب صدمات بدنی و حتی از دست دادن جان اشخاص محبوس در آن گردد. ما خرید این بیمه نامه را برای کلیه اماکن مسکونی،اداری،تجاری و صنعتی توصیه می نمائیم.

7-بیمه مسئولیت مدنی جامع ( (CGL:
این بیمه نامه مسئولیت مدنی پیمانکاران پروژه های ساختمانی و تاسیساتی را در اجرای پروژه ، بصورت جامع در برابر کلیه کارکنان و اشخاص ثالث و کارفرما و مسئولیت متقابل پیمانکاران فرعی را در مقابل یکدیگر و کارفرما و مسئولیت ناش ار ماشین الات و تجهیزات کارگاهی در مقبل اشخاص ثالث تحت پوشش قرار می دهد.

8- بیمه مسئولیت مدنی کالای تولیدی در برابر مصرف کنندگان و اشخاص ثالث:
علی رغم استانداردها و کنترلها و دقتهای لازم ممکن است محصول هر تولید کننده و یا ارائه کننده خدمات به علت خطا،اشتباه،غفلت و یا قصور دارای نقایص پنهان باشد و این نقایص موجب خسارات مالی و جانی به مصرف کنندگان و اشخاص ثالث گردد .

به عنوان مثال : نقص پنهان درساخت لاستیک تولیدی ممکن است حادثه ای ایجاد نماید و خسارت مالی و جانی به خودرو و سرنشینان آن ( مصرف کننده ) و همچنین خسارات مالی و جانی به خودرو و سرنشینان یا ابنیه و اموال ساکنین آن ( اشخاص ثالث ) وارد گردد.و به موجب قانون یکی از اشخاص تولید کننده ، توزیع کننده و فروشنده و ارائه دهنده خدمات مسئول حادثه قلمداد و ملزم به جبران خسارت به زیاندیدگان شوند. در اینصورت خسارات مذکور از محل بیمه نامه مسئولیت کالا و خسارت لاستیک معیوب که موجب خسارت شده از محل بیمه نامه تضمین کیفیت به مصرف کننده قابل جبران است .
اصولاً ارائه کالا و خدمات با پوشش بیمه ای امنیت خاطر مصرف کننده را فراهم نموده و در نتیجه موجب افزایش در فروش می شود